התקשרו עכשיו: 053-2790551

info@bodekrina.com

אנשים רגישים מאוד לקרינה אלקטרומגנטית. בשנת 1993 מדענים מארגון הבריאות העולמי פרסמו בז'נבה (שדות אלקטרומגנטיים, WHO Geneva 1993) שגוף האדם מקרין קרינה אלקטרומגנטית בסדר גודל עד 300 הרץ. המסקנה היא כי אנו מגיבים לקרינה אלקטרומגנטית מכל קווים חשמליים ומתקנים, אלקטרוניקה ביתית ואלקטרוניקה משרדית, טלפונים ניידים, תנורי מיקרוגל, ואפילו מערכות לוויין, רדיו וטלוויזיה. יש אנשים שאפילו מרגישים את הדחפים של מכ"ם פיזית.

יש מיקרים מתועדים כאשר אנשים שהתגוררו לא רחוק מתחנות רדיו הצליחו לקלוט שידורים בעזרת סתימות שיניים מתחתיות. לפני שנים רבות, בתחילת מאה ה -20,  כשלא היו שדות אלקטרומגנטיים רבים וגלי רדיו ענקיים, פיסיקאי אמריקאי אלברט אברמס תכנן אוסצילוסקופ למדידת תגובת שרירי קיבה לפולסים אלקטרומגנטיים. המדען מצא כי שרירי הקיבה הגיבו על הפולסים האלקטרומגנטיים החלשים ביותר שנגרמו על ידי המקורות החלשים ביותר של חשמל.

היום, הנושה הזה כבר מוזנח וזה והפך לבעיה לא פתורה. אנחנו אפילו לא מבינים איך אפשר להתקיים ללא שימוש בשדות מגנטיים זרים. איש מאתנו אינו נוטה לחשוב אפילו על קרינה הרסנית של מכשירי חשמל ביתיים ואלקטרוניקה.

חוקרים רבים מאוד נוטעים להביע את ההשערה כי לחיים הפוליטיים הנוכחיים  המתוחים והכלכליים יש קשר עם זרמים אלקטרומגנטי ענקיים, שהם כמעט פי 200 מיליון פעמים גדולים מאלה שהשפיעו על אבותינו בתחילת המאה ה -20.

בני נוער והוריהם בדרך כלל לא יודעים איזה מתח אלקטרומגנטי יש להם כאשר הם מסובבים בציוד אלקטרוני וחשמלי. בדרך כלל, חדרי השינה שלהם כוללים טלוויזיות, טייפ, מקליטי וידאו, מחשבים, מערכות שמע, מקמ"ש רדיו ואפילו טלפונים ניידים. ציוד אלקטרוני הוא כל הזמן מחובר ותחת מתח. לכן, אין זה מפתיע שהילדים הופכים אדישים לכל דבר והם זזים בקושי נטולי אנרגיה. חבל שאף אחד לא רואה את העוצמה של שדות אלקטרומגנטיים במשקי בית.

לקווי חשמל העוברים ליד הבית (שלא לדבר על קווי מתח גבוה) יש השפעה רבה. על פי המחקר האחרון שנערך על ידי מדענית שוודית Feychting ו Ahlbom,  הוכיחה שלילדים המתגוררים ליד קווי חשמל סיכוי פי 2-3 פעמים לחלות בוקמיה. המדען האנגלי ג'ין פיליפס עבד בתחום המחקר האלקטרומגנטי בשנת 1995. הוכיחה כי הקרינה הנוצרת על ידי מכשירי חשמל ביתיים יכולה להוביל לצמיחה לא תקינה של תאים בבני אדם ואפילו במחלות סרטניות.

שדות אלקטרומגנטיים שנוצרים על ידי כבלי מתח גבוה מסוכנים מאוד. השפעות מזיקות שלהם נע בין שורה בשני הכיוונים עד 400 מטרים. המצב הזה בדרך כלל לא מספיק מוערך על ידינו. יש לציין כי השדות האלקטרומגנטיים החזקים אינם בין התומכים אלא בינם לבין עצמם. מבנים הממוקמים באזורים של קרינה מגנטית שלילית בקווי מתח גבוה חשופים יותר בקומות העליונות.

 

קרינה בתלי מייננת - טווח תדרים וידע

קרינה בתלי מייננת – טווח תדרים וידע – PIXABAY

 

קירות, עצים וגדרות גבוהות בין הבית לקווים החשמליים אינם מגנים מפני זרמים אלקטרומגנטיים מזיקים, אלא רק מרככים אותם חלקית על ידי הורדת חלק מהשדות החשמליים. אם הבית או הבית בגינה שלך נמצה ליד קווי מתח גבוה או ליד שנאי אתה חי באזור מסוכן לבריאות. איזה כוח של ההשפעה של שדות אלקטרומגנטיים נקבע במדויק בעזרת רדיוסטזיה.

רוב המכשירים החשמליים מייצרים שדות אלקטרומגנטיים גם כאשר הם כבויים כי האלקטרונים נעים כל הזמן . כדי למנוע זאת, צריך להתרגל להוציא את המזלג של המכשיר מתוך שקע חשמל. זה חשוב במיוחד בחדרי שינה.

כל ציוד חשמלי המשמש לחימום או לאוורור מייצר שדות אלקטרומגנטיים רבי עוצמה, ולכן אסור בהחלט לישון באזור מיזוג אוויר או מכשירי חימום. אתם צריכים לוודא שהם לא בדירות מאחורי הקירות. כריות חימום חשמליות ושדינים הם מכשירים נוחים מאוד, אבל להימנע מהם.

אחד המכשירים החשמליים המזיקים ביותר בבית שלנו הוא סוג קרינה מיושן וקרינה אלקטרומגנטית מזיקה פולטת טלוויזיות (לא כולל מוניטור מסוג LED). נסו לשמור על זמן קצר ככל האפשר ולהתרחק הצינורות שלהם. אל תאפשר לילדים להיות תלויים על הטלוויזיה. טלוויזיות מהסוג הישן פולטות שדה אלקטרומגנטי רב עוצמה המזיק לבריאות האדם, הנמשך מספר ימים גם כאשר תקע החשמל של הטלוויזיה כבוי. אם אתה לא יכול לחיות בלי טלוויזיה כזאת, יש לצפות בו לא יותר מ 2-3 שעות ביום. לעולם אל תהפוך אותו על רקע כאשר אתה מבלה את הערב עם חברים או במהלך החגים.

אחד המכשירים האלקטרומגנטיים הגרועים ביותר לבריאות האדם הוא תנור המיקרוגל. בעולם המפותח, תנורים חשמליים כבר מזמן ננטשו ומשתמשים בתנורים אלקטרו אינדוקטיביים. האוכל שמכינים בתנור המיקרוגל קרוע אנרגטית, תרכובות החלבון -חנקן נשברות וכל מבנה התא במזון נשבר. זה מה שאנחנו אוכלים, שמכינים אוכל בתנור מיקרוגל, מנקודת מבט אנרגטית, הוא זבל המזיק לגוף.. מדענים התנסו ברתיחה של ארבעה מקורות חום שונים (תנור חשמלי, תנור גז, עץ ותנור מיקרוגל). הושקו צמחים של אותו מין וגודל במים מקוררים. הכי טוב גדלו צמחים אשר הושקו עם מים שקיבלו חימום על ידי עצי הסקה. בדומה לכך, הצמחים שהושקו במים שחוממו בתנור גזים. צמחים שהיו מושקים על ידי תנור חשמל היו חלשים יותר, נצפתה בהם דפורמציות הצמיחה. והצמחים שהיו שקועים במים שחוממו במיקרוגל בסוף היו מנוונים, אפשר היה לזהות מוטציות שלא הוכרו לפניכן. תנור המיקרוגל עלול להיכשל לאחר זמן מה .

שדה אלקטרומגנטי חזק ורב עוצמה נוצר על ידי שימוש במכשיר ליבוש שיער – פן. מומלץ לא להשתמש בו לחלוטין. בנוסף לאפקט האלקטרומגנטי השלילי, הם משפיעים על המבנה הפיזי של השיער.

 

קרינה אלקטרומגנתית - פיקסביי

קרינה אלקטרומגנתית – פיקסביי

 

קרדיט לתמונה: pixabay

יעקב כץ
מהנדס חשמל ובודק קרינה מוסמך בצפון
גליל עליון ותחתון והגולן
מושב בית הילל - משק 130 12255 (ישראל)
טלפון: 053-2790551

info@bodekrina.com

יעקב כץ – בדיקות קרינה בחיפה, בגליל